Het waren bijzondere dagen, vrijdag en zaterdag afgelopen week. De Lionsclub Rijnsburg-Valkenburg verzorgt al jaren op vrijdagavond het podium, het led-scherm en de catering voor de Flower Parade. Dit jaar moest er een tandje bij aangezien er nu ook op zaterdag nog eens duizenden bezoekers verwelkomd mochten worden. Om 1.00 uur vroeg in de ochtend was er nog ‘crisisberaad’ in de kantine van de Flora waarin taken werden verdeeld mocht het corso worden afgelast vanwege de sterke wind.
Volgens de logistieke leiders van de club, Cees de Mooij en Willem Leeuwenburg, verliep het echter prima: “Wij willen iedereen die meegeholpen heeft om ons Corsogebeuren te laten slagen hartelijk danken. We hebben met z'n allen echt een super prestatie geleverd, inclusief onze echtgenotes en kinderen die hebben meegeholpen.”
De opbrengsten van de werkzaamheden en de “Altijd prijs loterij “van de club gaan naar een vijftal goede doelen, te weten: De Voedselbank Katwijk-Rijnsburg, de World Servants, de EHBO en stichting Herberg Welgelegen  in Valkenburg en woonvoorziening “De Haven” in Warmond.
 De hoofdprijs van de loterij was een geheel verzorgd VIP arrangement voor 2 personen voor de champions leage wedstijd Ajax – POAK deze week, aangeboden door Plantlab. De gelukkige winnares was er erg blij mee omdat haar man overtuigd Ajax fan is. Ook de kinderen hebben genoten onder andere vanwege de aanwezigheid van Buurman en Buurman, en de mogelijkheid om zich te laten schminken. Ondanks de weersomstandigheden werd de Flower Parade zo voor velen toch een feest. Na dit prachtige evenement heeft de heer Heemskerk eigenaar van Heemskerk Groente uit Rijnsburg nog een toezegging gedaan van €1.000,00.