Welke goede doelen steunt Lions Club Rijnsburg-Valkenburg?

We ondersteunen stichtingen, organisaties, hulpdiensten en individuen die zich inzetten
voor het maatschappelijk of humanitair belang. Wij steunen bij voorkeur projecten met een
vernieuwen karakter, met uitzicht op een structurele verbetering of financiering. Daarbij
vinden we het belangrijk dat initiatieven geen onderscheid maken naar levensbeschouwing,
ras of bijvoorbeeld geaardheid.

Hoe we een goed doel ondersteunen verschilt. We adopteren deeltaken, zetten (een deel van) de
hulpverlening op, organiseren de hulp of bieden tijd, menskracht en/of financiering.

Eerdere bijdragen aan goede doelen

• Fight for Sight: €144.000, we brachten het geld bij elkaar om een jaar lang de oogkliniek te financieren, inclusief alle operatiesOprichting Rijnsburgse afdeling van De Zonnebloem.
  • Ondersteuning van de Pleister Clowns (die opgingen in CliniClowns), ze geven zieke kinderen een glimlach op hun gezicht.
  • Optreden van Lee Towers in verpleeghuis De Wilbert in Katwijk aan de Rijn tijdens het Corso-feest.
  • Geluid- en beeldapparatuur voor de Stichting Sport en Recreatie, de stichting geeft mensen met een beperking een zinvolle tijdsbesteding.
  • Waterputten in Mozambique, in samenwerking met (internationale) hulpstichting Dorcas.
  • Financiële hulp voor medische zorg in Visea, Roemenië, in samenwerking met de Valkenburgse Stichting Kind in Oost Europa.
  • Aanschaf van nieuwe personenbus voor De Smitshof in Rijnsburg
  • Een personenbus voor het gezinsvervangend tehuis
  • Financiële steun voor de Stichting De Barmhartige Samaritaan, voor maatschappelijke en sociale hulp aan kinderen en ouderen in nood op Curaçao.
  • Inrichting van de speeltuin van de Mytylschool in Leiden
  • Ondersteuning van opvang- en verzorgingshuis De Haven in Warmond, een thuis voor kinderen met een geestelijke beperking
  • Financiële steun voor het Willem-Alexanderfonds van het LUMC, voor onderzoek naar kanker bij kinderen
  • Financiering van overblijfruimtes in het Alrijne ziekenhuis in Leiden