12/11/2019

De Lionsclub Rijnsburg-Valkenburg verzorgt jaarlijks de catering, de opbouw van het podium en LED scherm en een loterij tijdens de Flowerparade in Rijnsburg. Een deel van het geld dat daarmee is opgehaald werd afgelopen week aan vijf goede doelen uitgereikt.
De onderwijsinstelling “De Brug” levert speciaal onderwijs met een regiofunctie voor kinderen met autisme of ADHD. Een cheque van €1000 werd dankbaar in ontvangst genomen en zal worden besteed aan de aanschaf voor een speeltoestel op het plein. Sandra van Delft van de EHBO Valkenburg ontving een cheque van €1500 voor de aanschaf van een AED. Zij sprak de hoop uit dat het apparaat echter nooit gebruikt hoefde te worden. Herberg Welgelegen Valkenburg ontving €2500 uit handen van Lions president Leon van Duin. Dit geld wordt besteed aan de dagbesteding voor ouderen met dementie voor de aanschaf van iPads. Daarmee kunnen geheugenspelen en luisterboeken worden afgespeeld. De World Servants Rijnsburg kregen €1500 als bijdrage voor de bouw van lokalen voor praktijkonderwijs in Rwanda. Door dit onderwijs kan de jeugdwerkeloosheid ter plaatse worden teruggedrongen.  Een cheque van €2000 ging naar stichting “de Haven” in Warmond, een particulier opvanghuis voor jongeren met een geestelijke beperking. Zes van de bewoners waren ook meegekomen en verhoogden de feestvreugde tijdens de uitreiking. Al 20 jaar was de wens een dagje uit te gaan en met deze bijdrage kan dit nu eindelijk gerealiseerd worden. De bijeenkomst werd in gezellige sfeer afgesloten met een drankje en bitterballen.