Het 'Rijnsburgs Open'; 'Golf met een knipoog'.

Klokslag 13.00 uur was op 23 mei jl. de shotgun start van het twaalfde - door Lions Rijnsburg-Valkenburg georganiseerde - golftoernooi, ofwel het 'Rijnsburgs Open'. Dit toernooi vindt traditiegetrouw plaats op de velden van Rijnsburgse Boys, korfbalvereniging Madjoe en de weilanden van Thomas de Mooij, die hier allen belangeloos aan meewerken. De opbrengst komt dit jaar ten goede aan Xenia Leiden, het hospice voor jonge mensen.

Ook dit jaar streden er weer 10 flights op de PAR-3 9-holes baan actief om op dit ludieke golftoernooi zo goed mogelijk te presteren. Een hele uitdaging als je hindernissen als doelpalen, lichtmasten en zelfs een kudde schapen tegen komt. Uiteindelijk bleken Nel Barnhoorn bij de dames en Leo Steyger bij de heren het best in staat het door hovenier Rob van de Burg aangelegde parcours te bedwingen en gingen zij samen met Wim Maat (neary) en Mees 'Chip-‘n-deel' Koomans er met de prijzen vandoor.

Zo was het met een nog altijd groeiend aantal van dit jaar 52 inschrijvingen, wederom een succesvol toernooi waardoor de Lionsclub met ondersteuning van De Raad Makelaars uit Katwijk en Rabobank Leiden-Katwijk ruim € 2.500,- konden doneren aan Xenia Leiden.