Geslaagd golftoernooi "Rijnsburgs Open 2016" op 24 mei 2016

Even was het spannend, zouden de weergoden meewerken? Daags ervoor was de hele dag nat, maar nu, op de dinsdag, werden de golfers verwent met een droge en niet te koude dag. In totaal 44 golfenthousiasten begonnen aan een wedstrijd over 2 keer 9 holes. Met veel inzet in een leuke sfeer ging men aan de gang met de wedstrijd. Dat het golftoernooi bekendheid geniet en wordt gewaardeerd blijkt uit het aantal deelnemers, weer meer dan het voorgaande jaar. Bijzonder leuk was de aanwezigheid van een rustpunt tussen de weilanden, halverwege het toernooi kwamen de golfers langs het huis van Lionslid Jan Paauw. In de prachtige tuin was een bar was ingericht voor een hapje en een drankje. Natuurlijk was er ook tijd voor een gezellig praatje. In een heel gezellige sfeer kwam het golftoernooi tot een eind en verzamelden de deelnemers zich in het clubhuis van de ijsclub ’t IJswaerd. Daar was inmiddels alles klaargemaakt voor een smakelijk vervolg, een uitgebreid Chinees buffet!

Winnaars

Voor het Chinese buffet van de avond vond de prijsuitreiking van het golftoernooi plaats. De winnaars bij de vrouwen waren: 1e Anja Schilder, 2e Henriëtte de Boer, 3e Corrie van Egmond. De winnaars bij de mannen waren; 1e Jos Schilder, 2e Joop van Iterson, 3e Kees de Mooij. Hierna was het buffet open en een ieder liet zich dit prima smaken! Warme en koude gerechten, echt voor elk wat wils. De sfeer werd er alleen maar beter van, de gezelligheid ook. Wat een perfecte dag: golf, buffet en een prima gezelschap! Aan het einde verlieten de deelnemers het veld dan ook vaak met een grijns van oor tot oor. De organisatie, de Lions Club Rijnsburg-Valkenburg, is zeer tevreden en ziet nu al uit naar het komende jaar. Iedere golf enthousiast wordt al genodigd ook dan weer aanwezig te zijn en degenen die er nu waren komen zeker weer terug! Wilt u ook meedoen, wees er dan wel op tijd bij. Het golftoernooi is elk jaar sneller volgeboekt!

Opbrengst voor goede doel

Ook dit sportevenement is georganiseerd om een goed doel te ondersteunen. Van de opbrengst van € 2500,- wordt er een tuin ingericht bij verpleeghuis De Wilbert in Katwijk. Door deze op de goede manier aan te leggen kunnen de bewoners te midden van de geplante bloemen en struiken hun broodnodige wandelingetjes doen. Immers, bewegen is voor iedereen gezond!

Hierbij bedankt de Lions Club 'De Raad Makelaars' uit Rijnsburg voor hun sponsoring van dit feestelijke sportfestijn. Voor het gebruik van de velden worden Thomas de Mooij, RBB, Madjoe en de ijsclub 'IJswaert' van harte bedankt, zonder hun medewerking was er geen golftoernooi.